Zahájení omezeného provozu školy od 11. 5. 2020
Zahájení omezeného provozu školy od 11. 5. 2020
S účinností od 11. 5. 2020 zahajuje škola provoz výhradně pro přípravu žáků školy na maturitní a závěrečné zkoušky. Přijímá opatření k ochraně zdraví žáků a zaměstnanců školy v souladu s pokyny MŠMT a MZ ČR (včetně čestného prohlášen ke stažení ZDE).
- Obecné informace
- budovy školy jsou pro žáky končících ročníků otevřeny v době od 7:30 hodin do 13:30 hodin
- pracoviště praktického vyučování – Průběžná, pracoviště Karla IV v době od 7:00 hodin do 13:30 hodin
- čas příchodu do školy (pracoviště teoretického vyučování) je stanoven v době od 7:30 hodin do 8:15 hodin (pokud se žák dostaví po této době, bude vpuštěn do budovy školy pouze na základě předchozího kontaktu se školou)
- čas příchodu na pracoviště praktického vyučování a odborného výcviku je stanoven a individuálně sdělen žákům jednotlivých oborů/skupin učitelkami odborného výcviku
- po zahájení výuky bude vchod do budovy mimořádně uzamčen a v případě krizové evakuace budou k dispozici stávající únikové východy
- běžný příchod i odchod žáků je organizován zaměstnanci školy
- maximální počet žáků ve skupině je 15
- pro zabezpečení přípravy žáků na MZ, ZZ je možné střídání vyučujících ve skupině během konzultací (vzdělávacích bloků), vždy při dodržení přijatých hygienických opatření
- k dispozici jsou na učebnách a toaletách mýdla, dezinfekční prostředky a jednorázové papírové ručníky
- dezinfekce rukou nenahrazuje pravidelné a časté mytí rukou vodou a mýdlem
- žáci si musí přinést dvě čisté roušky na den a igelitový sáček na jejich uložení
- rozpis konzultací v rozsahu 4 hodin denně je zveřejněn na portále školy, žáci byli informováni prostřednictvím třídních učitelů a učitelů odborného výcviku
- škola vede evidenci o docházce žáků
- konzultace v předmětech teoretického vyučování budou probíhat na pracovištích Husova, Třebízského, Kněžskodvorská.
- konzultace odborného výcviku jsou soustředěny na pracoviště praktického vyučování Průběžná a pracoviště odborného výcviku Karla IV (žáci byli informováni učitelkami odborného výcviku)
- ubytování a stravování žáků škola nezajišťuje
- příchozím žákům bude namátkově měřena teplota bezkontaktním teploměrem
2. Žáci jsou povinni dodržovat hygienická opatření přijatá z důvodu zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, konkretizovaná s ohledem na specifika jednotlivých pracovišť školy
2.1 Pohyb žáků před vstupem do školy zajišťují pracovníci školy s cílem
- zamezit shlukování osob před školou
- zabezpečit dodržování dvoumetrových odstupů žáků
- rozvrhnout časy příchodů žáků jednotlivých tříd/skupin
2.2 Vstup do budov školy je povolen
- dle pokynů zaměstnanců školy
- pouze žákům školy po předložení čestného prohlášení podepsané zletilým žákem nebo zákonným zástupcem nezletilého žáka (pokud se žák účastní i konzultací z odborného výcviku, potom předloží čestné prohlášení 2x)
- pouze s rouškou
- vždy s dvoumetrovým odstupem
- pouze po přezutí dle pokynů
- po provedení dezinfekce rukou
2.3 Vstup do budov školy je zakázán
- doprovázejícím osobám
- žákům, kteří nepředloží čestné prohlášení
- těm, kteří budou vykazovat známé příznaky Covid-19 (zvýšená teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, infekce horních cest dýchacích apod.)
2.4 Pohyb po budově
- vždy s rouškou
- jen ve vymezených prostorách určených žákům třídy/skupiny (učebny, toalety)
- při přesunech do odborných učeben vždy pod dohledem vyučujícího
- při přesunech skupin žáků dodržovat dvoumetrové odstupy
- po příchodu do učebny si vždy umýt ruce a provést jejich dezinfekci
- minimalizovat kontakty mezi skupinami i jednotlivci včetně zaměstnanců školy
- kromě odchodu na toaletu (vždy s vědomím vyučujícího) neopouštět učebnu
- po každém vzdělávacím bloku si umýt ruce a provést jejich dezinfekci
- nevyužívat ve společných prostorách školy židle a stoly (před odbornými učebnami, počítačové koutky)
2.5 Zásady práce v učebně
- po příchodu do učebny si umýt ruce mýdlem a provést jejich dezinfekci
- roušku použít dle pokynů vyučujícího
- dodržovat doporučené dvoumetrové odstupy
- respektovat rozmístění lavic – 1 žák v lavici
- při konzultacích používat pouze vlastní učebnice, psací potřeby a další pomůcky
- učebnice a pomůcky nenechávat v učebnách
- do odborných učeben vstupovat až po provedené celkové dezinfekci prostor učebny
- dodržovat vnitřní řády odborných učeben, respektovat zvýšená hygienická opatření s ohledem na specifika jednotlivých odborných učeben a laboratoří, dbát pokynů vyučujících
2.6. Odchod ze školy
- pod dohledem vyučujícího poslední konzultace
- při dodržení dvoumetrových odstupů
- při minimalizování kontaktů a neshlukování se před školou
- Další povinností žáků školy
- okamžitě informovat o případných změnách zdravotního stavu, o změně situace ve společné domácnosti, …
- respektovat zásady pohybu po budově – rouška, odstupy, časté mytí a dezinfekce rukou (vždy po příchodu do učebny)
- respektovat další opatření přijatá vzhledem k aktuálnímu vývoji epidemiologické situace a konkretizovaná dle specifik jednotlivých pracovišť
- Škola
- vymezí pravidla pohybu žáků i zaměstnanců v prostorách školy
- bude provádět pravidelnou a častou dezinfekci všech prostor
- zabezpečí proškolení všech zaměstnanců školy
- zajistí mýdlo, dezinfekční prostředky a papírové ručníky u vchodů do budov školy, v učebnách a na toaletách
- zabezpečí průběh konzultací pedagogickými pracovníky školy
- vymezí podmínky vstupu žáků a zaměstnanců do budov školy
- disponuje osobními ochrannými prostředky – roušky, štíty, jednorázové rukavice, návleky
V Českých Budějovicích dne 7. 5. 2020
Mgr. Jarmila Benýšková
ředitelka školy