Zahájení omezeného provozu školy od 11. 5. 2020

 

Zahájení omezeného provozu školy od 11. 5. 2020


S účinností od 11. 5. 2020 zahajuje škola provoz výhradně pro přípravu žáků školy na maturitní a závěrečné zkoušky. Přijímá opatření k ochraně zdraví žáků a zaměstnanců školy v souladu s pokyny MŠMT a MZ ČR (včetně čestného prohlášen ke stažení ZDE).

 

  1. Obecné informace
  • budovy školy jsou pro žáky končících ročníků otevřeny v době od 7:30 hodin do 13:30 hodin
  • pracoviště praktického vyučování – Průběžná, pracoviště Karla IV v době od 7:00 hodin do 13:30 hodin
  • čas příchodu do školy (pracoviště teoretického vyučování) je stanoven v době od 7:30 hodin do 8:15 hodin (pokud se žák dostaví po této době, bude vpuštěn do budovy školy pouze na základě předchozího kontaktu se školou)
  • čas příchodu na pracoviště praktického vyučování a odborného výcviku je stanoven a individuálně sdělen žákům jednotlivých oborů/skupin učitelkami odborného výcviku
  • po zahájení výuky bude vchod do budovy mimořádně uzamčen a v případě krizové evakuace budou k dispozici stávající únikové východy
  • běžný příchod i odchod žáků je organizován zaměstnanci školy
  • maximální počet žáků ve skupině je 15
  • pro zabezpečení přípravy žáků na MZ, ZZ je možné střídání vyučujících ve skupině během konzultací (vzdělávacích bloků), vždy při dodržení přijatých hygienických opatření
  • k dispozici jsou na učebnách a toaletách mýdla, dezinfekční prostředky a jednorázové papírové ručníky
  • dezinfekce rukou nenahrazuje pravidelné a časté mytí rukou vodou a mýdlem
  • žáci si musí přinést dvě čisté roušky na den a igelitový sáček na jejich uložení
  • rozpis konzultací v rozsahu 4 hodin denně je zveřejněn na portále školy, žáci byli informováni prostřednictvím třídních učitelů a učitelů odborného výcviku
  • škola vede evidenci o docházce žáků
  • konzultace v předmětech teoretického vyučování budou probíhat na pracovištích Husova, Třebízského, Kněžskodvorská.
  • konzultace odborného výcviku jsou soustředěny na pracoviště praktického vyučování Průběžná a pracoviště odborného výcviku Karla IV (žáci byli informováni učitelkami odborného výcviku)
  • ubytování a stravování žáků škola nezajišťuje

 

  • příchozím žákům bude namátkově měřena teplota bezkontaktním teploměrem

2. Žáci jsou povinni dodržovat hygienická opatření přijatá z důvodu zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, konkretizovaná s ohledem na specifika jednotlivých pracovišť školy

 

2.1 Pohyb žáků před vstupem do školy zajišťují pracovníci školy s cílem

  • zamezit shlukování osob před školou
  • zabezpečit dodržování dvoumetrových odstupů žáků
  • rozvrhnout časy příchodů žáků jednotlivých tříd/skupin

2.2 Vstup do budov školy je povolen

  • dle pokynů zaměstnanců školy
  • pouze žákům školy po předložení čestného prohlášení podepsané zletilým žákem nebo zákonným zástupcem nezletilého žáka (pokud se žák účastní i konzultací z odborného výcviku, potom předloží čestné prohlášení 2x)
  • pouze s rouškou
  • vždy s dvoumetrovým odstupem
  • pouze po přezutí dle pokynů
  • po provedení dezinfekce rukou

2.3  Vstup do budov školy je zakázán

  • doprovázejícím osobám
  • žákům, kteří nepředloží čestné prohlášení
  • těm, kteří budou vykazovat známé příznaky Covid-19 (zvýšená teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, infekce horních cest dýchacích apod.)

2.4  Pohyb po budově

  • vždy s rouškou
  • jen ve vymezených prostorách určených žákům třídy/skupiny (učebny, toalety)
  • při přesunech do odborných učeben vždy pod dohledem vyučujícího
  • při přesunech skupin žáků dodržovat dvoumetrové odstupy
  • po příchodu do učebny si vždy umýt ruce a provést jejich dezinfekci
  • minimalizovat kontakty mezi skupinami i jednotlivci včetně zaměstnanců školy
  • kromě odchodu na toaletu (vždy s vědomím vyučujícího) neopouštět učebnu
  • po každém vzdělávacím bloku si umýt ruce a provést jejich dezinfekci
  • nevyužívat ve společných prostorách školy židle a stoly (před odbornými učebnami, počítačové koutky)

2.5  Zásady práce v učebně

  • po příchodu do učebny si umýt ruce mýdlem a provést jejich dezinfekci
  • roušku použít dle pokynů vyučujícího
  • dodržovat doporučené dvoumetrové odstupy
  • respektovat rozmístění lavic – 1 žák v lavici
  • při konzultacích používat pouze vlastní učebnice, psací potřeby a další pomůcky
  • učebnice a pomůcky nenechávat v učebnách
  • do odborných učeben vstupovat až po provedené celkové dezinfekci prostor učebny
  • dodržovat vnitřní řády odborných učeben, respektovat zvýšená hygienická opatření s ohledem na specifika jednotlivých odborných učeben a laboratoří, dbát pokynů vyučujících

2.6. Odchod ze školy

  • pod dohledem vyučujícího poslední konzultace
  • při dodržení dvoumetrových odstupů
  •  při minimalizování kontaktů a neshlukování se před školou

 

  1. Další povinností žáků školy
  • okamžitě informovat o případných změnách zdravotního stavu, o změně situace ve společné domácnosti, …
  • respektovat zásady pohybu po budově – rouška, odstupy, časté mytí a dezinfekce rukou (vždy po příchodu do učebny)
  • respektovat další opatření přijatá vzhledem k aktuálnímu vývoji epidemiologické situace a konkretizovaná dle specifik jednotlivých pracovišť
  1. Škola
  • vymezí pravidla pohybu žáků i zaměstnanců v prostorách školy
  • bude provádět pravidelnou a častou dezinfekci všech prostor
  • zabezpečí proškolení všech zaměstnanců školy
  • zajistí mýdlo, dezinfekční prostředky a papírové ručníky u vchodů do budov školy, v učebnách a na toaletách
  • zabezpečí průběh konzultací pedagogickými pracovníky školy
  • vymezí podmínky vstupu žáků a zaměstnanců do budov školy
  • disponuje osobními ochrannými prostředky – roušky, štíty, jednorázové rukavice, návleky

 

V Českých Budějovicích dne 7. 5. 2020

Mgr. Jarmila Benýšková

                                                                                                           ředitelka školy